lördag 4 december 2010

Helger att minnas...


Hej på er!
Varje helgmorgon under hösten och vintern brukar jag tända levande ljus i köket. Jag tassar ner när det är mörkt och tyst i huset, sätter på kaffe, tänder ljus och njuter av stillheten. Men jag har en liten baktanke med detta. Jag vill barnen ska tänka när de bli äldre, "det var så mysigt när vi kom till köket och mamma tänt alla ljus" och själva vilja göra samma sak i sina hem.

Nu ligger det en pepparkaksdeg och vilar i kylen tills imorgon. Imorgon ska det bakas pepparkakor här i Villa Nordåker.

Kram/Malin

Ps, kortet är taget utan blixt, i bakgrunden syns en ljusslinga. Jag är nöjd med kameran och i nästa vecka borde mitt UV-filter som jag beställt komma.

1 kommentar:

Vardagligating sa...

Vad mysigt! Det är verkligen en speciell känsla med levande ljus.

Hoppas pepparkaksbaket går bra!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...