fredag 31 december 2010

Årets sista

Ser ni min fina tassel i bakgrunden?

Hej på er!
Jaha, nu är det inte många timmar kvar på år 2010, ut med det gamla och in med det nya. Jag undrar vad som kommer att hända under år 2011?
Jag vet att det säkert kommer att inhandlas ett och annat "loppisfynd", en av mina laster...
Igår köpte jag årets sista loppisfynd, en tennskål. Eller fynd och fynd det vet jag inte, vet inte vad tennföremål brukar kostar på loppis. Jag har vridit och vänt på den här skålen två gånger tidigare men tyckt att den varit en aningens för dyr. Jag trodde faktiskt inte den skulle finnas kvar igår när Gnosjö Hjälper hade öppet men jag blev glad när jag såg den att den fanns kvar, och visste därför att den måste få följa med hem, jag skulle nog ångra mig annars.

Vad jag betalde?
Jo, hela 75kr. Ganska dyrt, eller hur?

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År, och tänk på alla stackars hundar ikväll och skippa fyrverkerierna, det blir ett nytt år ändå!

Kram/Malin

4 kommentarer:

Vardagligating sa...

God fortsättning! Vad fin tennskål, ja det är ju så otroligt dyrt på secondhand.=)

Kram

Anonym sa...

Tittar bara in i din vackra värld. Mycket vacker tennskål och pengarna är inte det viktiga när man hittar något man gillar på loppis. Känslan av ett fynd kan vara värt så mycket mer.

Önskar dig en trevlig söndag
Systrarna Karlsson

Dagdrivaren sa...

Väldigt fin tennskål och 75:- kr är billigt. Jag skall inte säga att jag vet men tror att skålen kan säkert ha kostat x 10 vid inköp.

Gunilla

Susanna sa...

Det låter inte dyrt för tenn skulle jag säga...
Har hört att tenn och koppar är på kommande i inredning. Får se när? Koppar låter avlägset i mitt hem än så länge men tenn är fint :)

Gott nytt år!
/Susanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...