måndag 25 oktober 2010

Tygtavla


Tjoho!

Nu har jag "skjutit" färdig med min häftpistol, det blev en tavla de luxe.
Om jag skulle nämna två saker som en hemmafixare behöver ha så är häftpistol det ena och sprayfärg det andra, särskilt om man är en pysslare som vill att saker och ting ska gå undan! Med lite hjälp av maken skruvade jag ihop en ram som jag häftade fast detta tyg från Ikea (endast 19kr/m!) och vips så har jag en stor tygtavla 140x140cm i hallen. Det tog väl knappt en timme allt som allt och ni som har spraymålat vet ju att det tar inte många minuter att förvandla en pryl från något fult till fint!

Kram/Malin



7 kommentarer:

pippigul sa...

Oh så fin! Vilken kul idé! Ja häftpistolen är verkligen oumbärlig!
Kram Tessan

Ina sa...

Tack för tips, jaa du det enda som sätter gränser på att göra om är ju egentligen fantasin, eller hur???

Kram
Carina

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Fin tavla! Kul med något egentillverkat i egen design...
Häftpistol har vi här hemma, men än har jag inte gått lös på den. Kanske till en Emmafåtölj som väntar på att kläs om...
Kram
Maria

Vardagligating sa...

Vad fint! Ikea är bra. En häftpistol måste jag införskaffa mig.

Kram

Malou sa...

men gud vilken fin tavla!!
Hur blev din tylllampa?!
KramKram Malin

Noamaja sa...

Så trevligt! Det är roligt när det blir personligt och en häftpistol måste alla hem med självaktning ha;-)

Hoppas du har det bra!

Kram,
A

Sanna sa...

Superläcker tavla och mysig blogg! =)<3

Kraaaam
Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...