fredag 15 oktober 2010

Mormorsrutor!



Hej på er!
Jag är äntligen fattat hur man virkar mormorsrutor efter att ha fått en ruta av en kompis och tittat på YouTube, och jag kan förstå att hemmen förr var "nerlusade" av kuddar och filtar för det är så kul. Min nya gosiga halsduk består av 15 mormorsrutor. Den passar bra idag när jag är superförkyld och frusen och helst skulle krypa ner i sängen, men jag måste stå ut någon timme till för barnen måste få lite och äta och sitt fredagsmys först. Det är så typiskt att maken ska vara bortrest på tjänsteresa just när jag blir så här dålig, och just idag kan jag faktiskt hålla med maken att det vore väldig skönt att ha en tv i sovrummet.

Kram/Malin


M om du läser det här och har tänkt köpa något till barnen så glöm inte bort att köpa något till mig också....det är jättesynd om mig.
Puss!

5 kommentarer:

Hem ljuva hem sa...

Visst är det både snyggt och praktiskt med dessa mormorsrutor. Håller själv på att virka för fullt men vet inte riktigt vad det ska bli,l det får tiden utvisa.
Krya på dig..
Kram Anneli

Min lya och jag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Min lya och jag sa...

Supersnyggt...verkligen!! Den skulle passa perfekt,även här i kalla Norrland :-)

Krya på dig och hoppas du får en trevlig helg,trots din krasslighet.

//Linda

Enkelt sagt sa...

Halsduken ser verkligen fin ut, väldigt snygga färger och mönster.
Kram

pippigul sa...

Åh vad fin den blev! Det är så kul att virka mormorsrutor!!!
Kram Tessan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...