söndag 10 oktober 2010


De fina höstlöven gillade inte nattens frost utan har trillat ner på marken


Hej på er!
Vad fort en helg passerar, det känns som om det bara var några timmar sedan jag gick hem från jobbet i fredags, men så har det varit fullt hus här i helgen. Tre av barnens kusiner kom igår vid lunchtid och sov över tills idag, att fixa mat, plocka undan och diska till sju personer är nästan ett heltidsarbete. Det är tur att kusinerna är så stora och snälla att de kan leka och agera barnvakt åt Saga och Jacob, jag hann därför sy en kudde igår mellan fikat och kvällsmaten när de spelade Wii. Det blev ytterligare en kudde sydd idag, fast då hade kusinerna åkt hem, men maken hade tagit med sig barnen en runda till skogen. Symaskinen är svärmors gamla Husqvarna från 70-talet och jag servade den när jag tog över den för 10 år sedan och jag tror det är dags igen, den låter inte alls som den ska, den matar inte fram tyget som den borde så jag måste sitta och hålla emot annars blir det jättesnett, mer än vanligt alltså *ler* Men nu när jag har kommit in i ett sy-nya-kuddar-stim vill jag gärna inte lämna iväg den, fast jag borde innan den haverera helt. Det blev två nya lila kuddar sydda till den vita soffan uppe i veckan och jag är grymt sugen på att göra kråskudden som Karin Mannerstål gjorde i Äntligen Hemma i veckan.
Jag tror det får bli ett inlägg med bara kuddar snart.

Imorgon har förskolan och skolan planeringsdag så barnen och jag är lediga. *lyxigt*
Vi tänker nog passa på att åka till Ikea och ha en mysdag tillsammans....

Kram/Malin

1 kommentar:

Mimmi sa...

Vilken underbar terapi det är att sitta framför symaskinen i all sin ensamhet. (Tyvärr blir dessa tillfällen alldeles för få här hemma, nu när sambon spikar garage. Lilleman får då följa med mig ner i systugan och rofylldheten blir inte lika stor ;-) ) Att resultatet dessutom blir härliga kuddar som man sedan kan kika på var dag är ju inte helt fel! Husqvarna från 70-talet är inte fy skam att sy på, de allra bästa är gamla Husqvarnamaskiner om man mest syr i stumma tyger. En service och den blir som ny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...