fredag 16 juli 2010

Loppisfynd + High Chaparral

Loppisfyndade 6 stycken glas igår för 30kr. De är inte helt olika de kristallglas som min man hade sparat på när han bodde hemma, som idag kostar närmare 600 kr glaset.
Kan ni se vilket som är budget resp lyx? Det känns skillnad när man håller i dem men det billiga är minst lika fint som det dyra.
Hittade även denna fina plåtbricka igår för 15kr. Den var svår att fota utan massor av blänk. Färgerna är mycket finare i verkligheten.
Dagens utflykt gick till High Chaparral som ligger 10km bort.
Saga tyckte det var kul med ponnyridning.

Att posera som cowboy.

Jacob var mest rädd, tror han blev chockad av alla smällare så han och jag struntade i västernshowen vilket var lite synd eftersom Marcus och Saga tyckte den var bra.

Hej på er i värmen!

Snart har min första semestervecka passerat men vi har hunnit med en hel del som jag tidigare skrev. Nästa vecka ska vi se oss lite mer omkring. Först åker vi till svärföräldrarna i Steninge som ska passa vår hund, han har det mycket bättre där än att flänga runt med oss. Det är tänkt att vi ska ta en tur över sundet till Helsingör, jag och M har inte varit där sen vi var 18år och köpte vin och det är 13år sedan. Vi ska titta på Kronborg slott och strosa omkring och äta lite, kanske röd pölse? Har ni tips på några bra affärer som är värda ett besök? Vi har bokat in en hotellövernattning i Helsingborg (hotellfrukost=lyx)så vi hinner besöka Sofiero och Höganäs innan vi åker upp till Steninge igen. Det blir nog även ett besök på Äventyrslandet i Halmstad och förhoppningsvis att bada i havet några gånger till innan vi åker hemåt för att fixa och dona lite innan semestern tar slut!
Kram/Malin
Ps, det är det högra glaset som är loppisfyndet. Jag blev så glad när jag hittade dem, har nämligen varit på jakt efter glas på fot ett bra tag men inte hittat några fina som går att diska i maskin och billiga förrän nu. Det är kul att kunna duka med fina glas även till vardags, för kristallglasen tar jag bara fram när vi har kalas då de måste diskas för hand och jag vill helst inte låta barnen ha dem. Loppisglasen användes ikväll till barnens stora förtjusning.

12 kommentarer:

Camilla sa...

Härligt med semester och kul att göra loppisfynd!

Vi var på High Chaparral förra året och barnen tjatar på att åka dit igen, så med största sannolikhet är vi där i år igen:-)

Anonym sa...

Vi funderar på High Chaparal men är vår dotter på 3,5 för liten. Sonen på 7 kommer antagligen älska det. Vad härligt med helsinör. Vi var där i början på juni utan barn. Njöt av att bara sitta på torget och kolla på folk.

Mor Grön sa...

Kul med loppisfynd! Vi ska på auktion idag så jag hoppas vi hittar lite att fynda där.

Jag ser inte skillnad på glasen, båda är jättefina.

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Loppisfynd alltid lika uppskattade! Kul med High Chaparall, när barnen blir större blir det nog en resa dit för vår del med...
Hoppas ni får en härlig resa! Tyvärr har jag inga tips på affärer i Helsingör...
Kram
Maria

Dagdrivaren sa...

Åh, stackars Jacob, tur att han inte hörde att mormor skrattade åt hans härliga stil.
Fin bricka och jo, jag gissade på glaset till höger eftersom det är så mycket slipning på det. Slipning på kristall är dyrt.

Lilla huset på prärien sa...

Kul att ni kommer ner till Nordvästra Skåne! Ni får inte missa Mölle Krukmakeri om ni när nere då, där finns härlig keramik i mängder!

Funderade på er fina lekstuga - vart har ni köpt den? Eller är den egenhändigt ritad kanske?

Jenny

Emma sa...

jättefina glas :)

Villa Nordåker sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villa Nordåker sa...

Lilla huset på prärien: Lekstugan är köpt på Bauhaus, den heter Lekbo. www.lekbo.se

/Malin

Fröken Fräken sa...

Priset är ju inte det viktigaste, utan att man tycker att saken ifråga är fin! Tycker jag iaf :-D
Här har tyvärr alla loppisar stängt på helgerna (vilket sätt va?) så här sitter jag och är jätteloppissugen.
Hoppas ni har det trevligt på er semester, jag har nog inga tips att komma med, jag har inte varit i Helsingör på sådär 15 år...

Enkelt sagt sa...

Jättebra fynd du gjorde med glasen, de ser fina ut.
Kul med besök på Chaparral, synd bara att Jacob inte gillade showen. Vi tittade ju på den förra året och tyckte också den var väldigt bra och spännande.
Kram Sofie

Hem och Lycka sa...

Urfina glas båda två, inte lätt att se skillnad mellan nytt och gammalt.

Skåpet har inga hyllplan vid köp utan en klädställning eller vad man säger (tappade ordet, en rundstav du vet för galgar)men vi satte in hyllplan istället och tog bort rundstaven så slukar det massor.

kram Mia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...