lördag 10 juli 2010

Betongfat




Hej på er!!!
Idag har det varit varmt, vågar nästan inte skriva att det har varit för varmt men när termometern visar 30.7grader i skuggan känns det lite väl häftigt.
Fick ett jättefint betongfat idag av snälla M som gjort det till mig, jag blev jätteglad, tack!
När jag fyllde år fick jag en bok om att gjuta i betong och för ett tag sedan köpte jag en påse med finbetong som ligger i garaget och bara väntas på att blandas till för att sedan kunna användas till att gjuta, det kanske kan bli ett av morgondagens små projekt innan det blir en tur till en sjö för att svalka sig lite.
Kram/Malin
I got this dish as a gift, I was so happy.
I would also like to do things in concrete, maybe now that I have vacation.

6 kommentarer:

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Fint fat för både bruk ute såväl som inne! Gillar betong skarpt och om du påbörjar projekt i sommar uppskattas det från min sida om du visar resultaten...
Hoppas du får en härlig helg!
Kram
Maria

Hem och Lycka sa...

Superfint, har också ett sånt vi fick av svärisarna och har det ute som fågelbad.

kram Mia

Huset på kullen sa...

Det var ett jättefint fat. Det hade varit riktigt kul att prova att gjuta i betong. Hoppas du får användning för boken snart =)

Ha en bra dag! /Linda

Fröken Fräken sa...

Gjöt rabarberfat i betong för några somrar sedan och det är jätteroligt! Har flera andra betongprojekt som jag skulle vilja prova på, så jag tycker att det ska prova det!

Susanna sa...

Jättefint fat! Jag har tänkt gjuta sådana jag också, men det blir aldrig av. Jag får väl skylla på att jag än så länge inte har någon egen rabarber... ;)

Hoppas du har det bra i sommarvärmen :)
Kram, Susanna

Mor Grön sa...

Gjuta i betong är jättekul. Jag har hunnit gjuta både trampstenar och en bordsskiva till gammalt symaskinsunderrede nu i sommar. Det underlättar dock betydligt att ha en cementblandare (och en sambo som städar upp efter en).

Har börjat blogga igen. Kika gärna tillbaka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...