måndag 31 maj 2010

Födelsedag + blomloppis

Hej på er!

Nu har jag äntligen återhämtat mig från lördagens firande av vår Saga som fyllde 6år. Näe jag bara skojar men det var lite jobbig en stund på barnkalaset när Saga låg och grät på sin säng för att inte hennes kompisar gjorde precis som hon sa hela tiden, "för när det är ens födelsedag så får man bestämma hela dagen!" enligt Saga. Men Saga är tydligen inte ensam om att gråta på sina kalas, för när en förälder skulle hämta hem sin dotter och jag berättade vad som hänt, fick jag till svar "jag känner igen det där." Det kan vara skönt att veta...



Idag ordnade vår lokala trädgårdsförening en liten plantloppis, det var ruskigt billigt så allt detta blev mitt för 120kr! Nu ska jag bara läsa på var växterna trivs som bäst innan jag gräver ner dem.

Kram/Malin

6 kommentarer:

sara - tävlingar, rabatter och en massa kroppskomplex. sa...

Skoj med lite fynd :-)

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Vilka fyndpriser! Hoppas på god avkastning! Härligt att kalaset blev lyckat (frånsett lite tårar från födelsedagsbarnet, som tur är är det snabbt övergående och glöms fort bort av de små...)
Håller tummarna för att er lekstuga kommer snart!
Kram
Maria

Susanna sa...

Kul med plantloppis! Jag var ju på ett liknande för ett tag sedan jag också :) Vad har du hittat? Jag ser inte riktigt vad allt är.

Barn med temperament kan vara jobbigt. Speciellt när det sker inför andra... Men det hör ju till för nästan alla barn :)

Kram, Susanna

Enkelt sagt sa...

Smart med plantloppis, det hade jag aldrig hört talas om innan. Begagnade växter alltså?
Kram Sofie

Skrot och Skruv sa...

Hej! Färgen är en vattenbaserad lackfärg, halvblank (40) Beckers och kulören heter JUNO. Trivs jätte bra med den...

Kram Annica

Fröken Fräken sa...

Hm, pinsamt nog kaaaaan det nog kanske ha hänt något liknande på kalas när man var liten.. ä-hum ;-D Vad praktiskt med blomloppis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...