tisdag 11 maj 2010

Cupcakes



Hej på er!

Imorgon är det makens tur att bjuda på fredags eller jag menar onsdagsfika på jobbet. Det ska bli skönt med långhelg och vi har planer på att fixa lite här hemma, bla en sak som skulle gjorts för sisådär 5,5 år sedan.

När det är makens tur att bjuda brukar jag och barnen vara snälla att baka åt honom dels för att han inte kommer ihåg sin tur och dels för att barnen gillar att baka. Det blev även så denna gång, och vi har testat att baka cupcakes med chokladfrosting och strössel med apelsinsmak. Jag tycker de ser riktigt mumsiga ut, men det återstår att se om de är ätbara, Saga tyckte nämligen att frostingen smakade för mycket av philadelphiaosten och Jacob stod och plockade ur tändstickor ur en tändsticksask precis när jag höll på att fylla upp med smet i formarna och samtidigt så ringde telefonen och jag vände ryggen till i några sekunder. Han säger att han inte lagt någon tändsticka i formarna men man kan aldrig vara säker när det gäller min lille "gansterunge" *blinkar*

Kram/Malin

8 kommentarer:

Camilla sa...

Fick mig genast att småle då jag kom att tänka på när jag och barnen bakade bullar när de var lite mindre..
En liten legobit hade smugit sig in som "mandeln i gröten" i en av bullarna :-)

Min lya och jag sa...

Men du får inte frestas så där,så sent på kvällen :-) Ser supergoda ut!!

Spännande att höra om dom får sig några överraskningar i form av tändstickor :-)

Ha det gott!! //L

Hem och Lycka sa...

Mums, å så goda de ser ut!

kram Mia

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Mumsigt med cupcakes! Det går fort i svängarna med de små ibland...
Har också en liten ligist hemma som gärna hittar på det mesta tänkbara, ha, ha...
Kram

Anna K sa...

Att tändstickor kan vara så roligt. Arvid dekorerade också sin mat med detta idag.

Enkelt sagt sa...

Ser fantastiskt goda ut!
Var det nån som fick nån "extra fyllning" idag då?
Sofie

Susanna sa...

De blev ju smarriga!!! Ser det ut som i varje fall :-)

Kram, Susanna

Vardagligating sa...

Mmm vad gott det såg ut!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...