måndag 2 juni 2008

I mitt köksfönster




För någon vecka sedan sprang jag in på vår loppisbutik, som jag skrev om i ett tidigare inlägg.

Då hittade jag denna lampfot. Jag gillade formen och priset var det rätta, 40kr. MEN den var i mässing. Så när jag kom hem så var det bara att ta fram en sprayflaska med vit färg och spraymåla. Nu hade jag så bråttom så jag glömde att fota en förebild, men så här blev den efter. Lampskärmen hittade jag på Ekohallen för 60kr och den kommer från Markslöjd. Lampan står nu i vårt köksfönster och jag är väldigt nöjd.
Jämte lampan står två krukor från Blomsterlandet i zink. I dem står det pelargoner " Drottning Ingrid", som är den danska motsvarigheten på vår svenska Mårbackaperlagon.



1 kommentar:

Miriam sa...

Du gillar också pelargoner ;-) ser jag. Fina fynd du gjort! Wow! Hoppas jag får tid att springa på loppis snart jag med. Har också målat om en del fynd hemma i vitt. /Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...