söndag 1 juni 2008

Blommor i loppisfynd








Igår sprang jag in på vår secondhandbutik. Det är en stor och bra butik, i hela tre plan och den är väldigt bra organiserad. Alla varor som finns där är skänkta och säljs för välgörande ändamål, bla till barn i Lettland. Jag har länge velat ha en sockerlåda från Sockerbolaget men de som jag har sett har varit i dåligt skick och dyra. Igår stod det tre stycken i butiken och en av dem fick följa med mig hem. 50kr fick jag betala för den, det tycker jag var ett bra pris. Sen hittade jag lerkrukor som jag planterade pelargoner i. Min Agave behövde en ny större kruka och då hittade jag en kruka med fat för 15kr. Agaven fick jag som stickling av en vännina. Moderplantan är från början från Julita Gård.

1 kommentar:

Ett hem på landet sa...

Hejsan!!!
Tittar in och njuter av bilderna på din fina tvättstuga!!!
KRAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...