fredag 12 augusti 2011

Köket just nu!


Tjoho!

Här händer det grejer må jag säga och just nu ser det ut så här i vårt kök. Jag målade vårt kökskakel för snart tre år sedan vitt och det har väl fungerat bra. Men för att vara helt ärlighar jag saknat den blanka ytan som ett kakel kan ha och ett målat kakel är lite stötkänsligt men det har fungerat hyfsat ändå. I nästa vecka kommer i alla fall hantverkare till oss och då ska jag äntligen få mitt efterlängtade vita fasade kakel plus att några överskåp som "irriterat" mig i flera år äntligen plockats ner, tack älskade M för att du hjälper mig!

Det bästa i kråksången är att det ser ut att bli så bra som jag tänkt mig.

Kram/Malin



M i full gång att skruva ner ett skåp.
Lite tapethistoria.



Vi ska kakla hela vägen upp till taket.

5 kommentarer:

Skrot och Skruv sa...

ååå vännen det ser ut att bli kaaaanon fint!! Tror du kommer trivas som fisken nu. Vi har också målat kakel och visst har det funkat men snart att det dags att riva skiten! Ser fram emot att se hur ert blir.

Kram Annica

Vardagligating sa...

Vad kul att ni gör om i köket! Jag älskar också det fasade vita kaklet. Det kommer att bli supersnyggt! Fina kuddfodral du också sytt!

Kram/Carina

Susanna sa...

Så bra det kommer att bli! Ser framemot slutbilder :) Skulle också gärna se mer helhetsbild av sonens rum. Det ser mysigt ut! Jag har också planer på att tuffa till sonens rum, men det får nog vänta ett tag tills jag hittar de rätta möblerna, maken ska sätta upp hyllor osv...

Dagdrivaren sa...

Ni måste ha fått energi under semestern. Spännande att se hur du har tänkt ut det. Jag har inte en aning.

Kramis

Snövita drömmar sa...

Hej Malin!

Vad kul att få göra om i köket!
Detta ska följas med spänning!
Kram Catrin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...