tisdag 16 augusti 2011

Att prata med dövöron.

Alltså, jag höll på att få en smärre chock igår när jag kom hem från jobbet. Spänd över hur det skulle se ut med kaklet på väggarna så kliver jag in över kökströskeln och möts av att väggen vid bardisken är kaklad ända upp till taket. Att det det skulle kaklas upp till taket vid spisen var det bestämt men inte vid bardisken. Jag säger lite försiktigt till muraren att det inte skulle skulle vara så. Jag fick till svar att det skulle det minsann vara, för det har M sagt.

Jag ringer till maken och undrar om det blivit något missförstånd, men han säger att jag har sagt att jag ville ha kakel ända upp till taket där också!
-Va?!! fick han till svar.
Det hade jag inte alls sagt däremot så resonerade jag med M om det skulle bli snyggt att ha kakel ända upp även vid bardisken men vi kom fram till att det inte skulle bli bra. Jag brukar säga till maken att han inte lyssnar och nu fick jag verkligen svart på vitt att jag ibland talar med dövöron.
Det hela slutade att muraren fick ta ner kaklet till den höjd som ni ser på bilden nedan. Och jag kan lugnt konstatera när jag nu har haft möjligheten att se hur det skulle se ut med helkaklad vägg att det är betydligt bättre som det är nu!




Det ska bli spännande att se hur det blir med den ljusgrå fogen och med fläktkåpan på väggen. Jag velade mellan en vit fog och en ljusgrå men jag (!) valde tillslut en ljusgrå för att det ska bli lite kontraster till allt det vita. Men vet ni vad, jag kanske ska ta och passa på att prata med Herr Dövöron om att köksluckorna skulle vara mycket snyggare vita....


Kram/Malin

6 kommentarer:

Skrot och Skruv sa...

ååå va fint det blir, älskar det kaklet!!

kram Annica

Hem och Lycka sa...

Blir verkligen kanonfint! Har också en Herr Dövöron här hemma.. ;-)

kram

Vardagligating sa...

Ha ha så det kan bli! Det ser ju ut att bli jättefint! Känner igen det där med att vara TYDLIG när man har med hantverkare att göra. Nu var det ju din man men ändå.=)

Kram

Dagdrivaren sa...

Jag måste erkänna att jag fattar ingenting av den renovering. Skall köksskåpen upp igen på var sida av fläkten igen?
Blir spännande att se resultatet.
Hoppas att du inte möts av nya överraskningar idag. *ler*

Noamaja sa...

Tur i oturen kan man säga att du fick se hur det blev med helkaklat;-) Det blir fint med kaklet. Klart herr dövöra förstår att det blir bättre med vita luckor;-)

Tack för tipset om färgen, skall kolla upp.

Kram,
A

Snövita drömmar sa...

Vad intressant, min man lider också av den där sjukdomen.
Måste vara nåt som smittar, hi hi!

KRAM!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...