fredag 13 november 2009

Fredagen den trettonde!


Hej på er!

Redan fredag igen och idag är det dessutom fredagen den trettonde!

Jag brukar inte ha otur på dessa dagar men idag har jag haft otur så det står härliga till.

Jag har varit hemma med Jacob igår och idag, för hans ögoninflammation har förvärrats och igår var vi hos läkaren och fick ögonsalva utskriven, så nu hoppas jag det ska bli bättre.

Jag hade tänkt att utnyttja tiden och passa på att åka iväg och veckohandla på förmiddagen. Vi hade inget bränsle i bilen så i morse ville jag att maken skulle tanka. Men han hann inte och tyckte jag kunde göra det. Jag protesterade lite eftersom jag inte tankat vår bil innan, lite pinsamt med tanke på att vi har haft den i över 1,5år. Jag fick hans Shell-kort, fick veta koden och han sa att du kan inte göra fel.
Ok, jag och Jacob åker iväg och tankar bilen full, 63liter, betalar och kör där ifrån. Bilen börja direkt att bete sig konstigt. Jag kör åt sidan och stänger av motorn och ringer maken, som befinner sig på mässa 7 mil bort.
Jag säger som det är att bilen betedde sig konstigt. Du har väl tankat rätt frågar han. Ja det tror jag 95 oktanig. NEJ utropar maken, det ska vara diesel!
Jag vet att vi har en dieselbil men när jag skulle tanka fick jag totalt hjärnsläpp.

Jag fick hjälp av min svåger som kom och hjälpte mig att bogsera bilen.
Usch, maken har precis pratat med bilverkstan, det kommer att kosta mellan 3-5000kr att fixa bilen.

Har ni haft någon otur idag eller någon annan gång när det var fredagen den trettonde?


Tillägg: På vårt Shell har de bara en pump med diesel och tyvärr så körde jag inte till den. När jag stod och skulle välja bränsle hade jag 95 och 99 oktan att välja på. Jag tror att hade jag kört till rätt pump så hade det inte hänt.

14 kommentarer:

bantarbritta sa...

Å nej, vilket hjärnsläpp! Jag är alltid lika nojjig att jag ska tanka fel fast jag har samma bensin i båda bilarna, men jag vet hur snurrig jag kan vara.

Min fredagen den trettonde har hittills varit helt ok, så jag hoppas det håller i sig. Jag fick till och med sovmorgon! :D

Gnistrande snö sa...

Hej,

Tack för din gulliga hälsning inne hos mig. Så kul att hitta hit, alltid lika roligt att hitta till nya fina bloggar.

Men du vad jobbigt det där med bilen, en typisk grej som skulle kunna hända mig. Jag är ofta så stressad och tankspridd när jag ska tanka. En gång när jag betalat med kort så glömde jag att ta loss slangen från tanken och körde iväg, hela slangen lossnade och satt fast i min bil - pinsamt. Så det är väl bara en tidsfråga innan jag tankar med fel bränsle.

Hoppas att lille sonen kryar på sig snart.

Ha en fin helg!

Mvh
Katarina

Mimmi sa...

Åh, nej! Samma misstag har jag gjort när jag lånade min pappas bil. Blev stående i Mjölby 15 mil hemifrån och 20 mi ifrån pappa. Det blev inte bara en dyr historia på verkstan utan kostade även en hyrbil så jag kunde ta mig hem.

Men tänk på att det bara är materiella ting. Må så gott resten av dagen och ha en skön helg!

Noamaja sa...

Oj, oj, oj, stackare! Skall man försöka se det positivt slipper du kanske tanka i fortsättningen;-) Hoppas resten av dagen blir fantastisk!

Kram,
A

Stina sa...

Åh stackars. Jag skulle bli gråtfärdig.
Kram Stina

Camilla sa...

Nej, men usch så jobbigt och onödigt, ingen bra början på dagen/helgen -men nu kan det väl bara bli bättre??

Snövita drömmar sa...

Men gumman då! Vilken osis....
Ja vissa saker går ju liksom på rutin, hade säkert kunnat lyckats med samma misstag.
Men kul att du delade med dig av din fredag den 13:e historia, var ju rätt kul skrivet trots allt. Stor kram på dig!

Susanna sa...

Åh nej! Vilken otur! Min bror gjorde samma sak när han nyss hade fått körkort. Minns ännu var vi var och ljudet av motorn...

Vi får hoppas det blir billigare! Och jag tror att det är första och sista gången du gör det. Jag dubbelkollar hundra gånger då jag tankar ;)

Krya på er!

Kram, Susanna

P i huvudstaden sa...

Underhållande läsning...
Maken borde se till att Bilen är tankad, ett minumum ;-)

Vi hörs. Om ngn månad är ni välkomna hem till oss i huset!

//P

Anna Klasson sa...

Satt och skrattade lite för mig själv. Men bilverkstaden skall ha något att göra oxå. Kram på er alla!!

Magnus K sa...

Ja, man lär sig hela tiden.. ;-) En tanke som slog mig... en full tank bensin, typ 700:- drar dom av det på notan eller häller dom det i dunkar???

Vitaboet sa...

Hej hej. Jätte mysig blogg att hitta till. Åh nej, vilken otur, men det går ju som tur e att ordna, dock lite dyrt.

Kram Camilla

A home far away sa...

Hej!
Tack för kommentaren om mina foton, kul att du gillar dem!
Jag har en Canon 500D, men dessa foton är tagna med Canon 450D.

Ha en bra dag!
Kram Gunilla i Singapore

AkH sa...

Oj, ja det var en riktig fredag den 13:e för dig! Hoppas ni har fått ordning på bilen! Nej, jag kan inte minnas att det gått snett här någon fredag den 13:e, peppar peppar... Hoppas veckan som kommer nu blir mycket bättre!
Anna-Karin
hemochting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...