onsdag 29 april 2009

Morgonpromenad/powerwalk

Puh, nyss hemkommen efter min första morgonpromenad eller powerwalk som det heter i träningsvärlden.
Klockan var bara 06.00 när jag stegade ut och med "Adam och Gry" i hörlurana gick jag en runda på 30min. Det var helt underbart väder ute, det kommer bli en solig dag idag.
Jag hade tänkt gå en längre runda men då hade jag behövt komma ut 05.45. Det får bli imorgon istället.
Min kondition är inte den bästa och jag har velat komma igång att röra på mig länge men med två barn och en make som jobbar mycket räcker inte tiden till på kvällen för att träna på kvällen för mig.
Igår eftermiddag kom jag på att jag kan gå ut på morgonen, då är maken hemma och kan ta hand om barnen.
Dags att hoppa in i duschen!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Så skönt att komma ut på morgonen och njuta av dagens början, med Adam & Gry i öronen (de lyssnar jag också helst på!)

Carina sa...

Det är perfekt att börja dagen med en promenad. Så skönt! Själv har jag börjat cykla till jobbet nu och det är också skönt, även fast det kanske inte är så härligt med alla avgaser här. =D

Enkelt sagt sa...

Herregud, är du galen! Nädå, det lät jätteskönt. Hoppas själv på att komma igång snart. Den här långhelgen kanske, då kan jag ju bara inte smita undan! :)
Kram Sofie

Enkelt sagt sa...

Herregud, är du galen! Nädå, det lät jätteskönt. Hoppas själv på att komma igång snart. Den här långhelgen kanske, då kan jag ju bara inte smita undan! :)
Kram Sofie

Marie sa...

Så kul att du har gjort om din blogg med lite blandade inlägg. Morgonpromenad är härligt, jag brukar oxå försöka komma iväg på morgonen eftersom kvällstiden går åt till annat.
Kram Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...