tisdag 28 april 2009

Dagens tips!




Nu när vårsolen värmer, börjar det bli dags att ta fram sina vinterbleka ben i dagljuset. Det är lika hemskt varje år. Visst det går ju att sola solarium men det ska vi väl egentligen undvika om man vill slippa hudcancer?!

Jag hittade en bodylotion från Nivea som inte är en Brun-Utan-Sol i vanlig bemärkelse utan det tar ca 5 dagar innan man får mindre vinterbleka ben eller vad man nu väljer att smörja in sig. Den går att använda på hela kroppen. Den är väldigt enkel att applicera och eftersom det tar några dagar innan färgen framträder känns det inte lika hemskt som med BUS, har sett en hel del fläckiga "solbrännor" som inte är så snygga.

Jag är inne på min tredje dag och jag tycker att den fungera. Det är nästan att jag skulle kunna visa mig barbent utanför tomtgränsen. Den finns även i en mörkare variant.



4 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å perfekt, den ska jag prova. Tack för tipset!

kram

Enkelt sagt sa...

Bra tips! Jag var barbent en liten stund i trädgården igår och jag skämdes nästan för grannarna ;). Så lite fuskfärg skadar nog inte så här på våren.
Sofie

Camilla sa...

Tack för tipset, den skall jag prova!

Carina sa...

Denna har jag också.=) Jag får ju aldrig bruna ben så den är jag glad över finns. Kul att du också hittat den!

Kram/Carina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...