lördag 30 augusti 2008

1948








1948 var det året som min pappa föddes. Häromdagen fyllde han 60år!
Tänk att han ändå kan ha en sådan ung dotter. *fniss*
Jag hittade denna fina kalender från 1948 när jag var inne på den lokala secondhandbutiken.
5kr ville dom ha för den och den tycker jag den är värd. Det blir både billigare och mer personligt än att köpa ett färdigt kort. Innan jag slog in den passade jag på att fotade lite i den. Jag tycker gamla reklambilder är fina och det fanns några i kalendern.
Det var kul att det fanns lite prisuppgifter i den, att skicka ett vanligt brev kostade 15 eller 20 öre, beroende på om det var lokalt eller inte.
Med tanke på att OS precis varit i Peking fotade jag en sida med olika idrottsrekord.

2 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Vilken kul idé att ge med. Säkert mycket spännande att läsa och minnas där.

Kram

Lotta sa...

Vilken fin present! Det är så underbart med gamla böcker!

kram
Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...