söndag 17 augusti 2008

Öppenspis















Idag visar jag er vår öppna spis som vi har i vårt tv-rum på vår övervåning. Tyvärr kan man inte elda i den för murstocken är sprucken. Drömmen är att kunna renovera den och sätta in en braskasett. Det är så mysigt! Blockljus och även värmeljus går bra att tända i den, ger visserligen ingen värme men likväl så blir det lite mysigt.
Jag fick ett infall för snart två veckor sedan att öppna spisen skulle få lite vit färg på sig. Jag hade inte tänkt att ta någon Före-bild på spisen eftersom jag var helt säker på att jag hade någon bild i datorn, men jag hittar ingen. Så när jag målat halva spisen tog jag några bilder, vilken tur. Den öppna spisen var faktiskt målad tidigare. När jag synat den lite närmare så är det gult tegel som målats rödbrunt och fogarna mörkgrå.
Jag tycker den blev finare. Men jag tycker det är så svårt att pynta spiskanten.
Vad tycker ni man ska ha på?





6 kommentarer:

Camilla sa...

Har egentligen inget tips om pyntande på kransen, men svart-vita fotografier är väl alltid trevligt samt fina ljusstakar/värmeljushållare.
WOW, vilket lyft det blev med vitt, så fint!!

Anonym sa...

Vilket lyft! Så bra det blev!
Decemberpyntet är ju givet: barnens julstrumpor! Men resten av året? Behövs inte så mkt faktiskt. Ett par ljuslykotr är fint!
KRam!

Smått och gott hos Lina sa...

Ja det blev ju mycket finare! Tycker det du har nu är fint, en blomma och några ljuslyktor.

Kram

-- sa...

Vilken skillnad det blev! Tänk att lite vit färg har den effekten :) På min kakelugn står en ljusstake för fyra ljus, det får räcka. Ha en trevlig kväll!

chase sa...

Vid jul tycker jag du ska ha en äkta eller fejk grangirlang på spiskanten, så fint och juligt. Nu under hösten kan du ju ha snygga ljusstakar i fattigmanssilver, finns lite billigare varianter att köpa på bl a Mio och Coop.

Malin sa...

Tänk vad lite färg kan göra, jättefint!!! Tycker att det nog räcker med lite ljus på spiskanten och kanske nån annan liten grej, men det får ju inte bli för mycket...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...