lördag 7 maj 2011

Olika hobbys...

Det finns ett uttryck som heter "lika barn leka bäst" och jag och maken är lika på många sätt förutom när det kommer till våra hobbys, och det är väl tur att man kan trivas ihop ändå?
Att jag gillar inredning (snarare en passion) sy och pyssla kanske inte är någon nyhet men jag har även funnit tjusningen i löpträna och idag sprang jag ett kvartsMarathon och det var jobbigt vill jag lova i värmen som var idag. Jag hade smörjt in min ljumske med Zon-salva och det hjälpte, jag kände inte av ljumsken förrän vid 8km. Jag fick däremot vätskebrist redan efter några kilometer och jag har nog inte återhämtat mig ännu för jag ligger ligger här i soffan med ont i magen(löparmage?) Jag är trots det nöjd med att jag lyckades ta mig runt med tanke på hur ont det gjorde när jag sprang i tisdags, men jag fasar lite inför GöteborgsVarvet, då ska jag springa dubbel så långt!
Ja just det var vilka olika hobbys jag och maken har.


Ja som ni kan se så är det väldigt långt ifrån både löpning och inredning...
Men jag fick i alla fall passa på att leka sportfotograf när maken och en kompis till honom tränande lite på crossbanan i eftermiddags.

Snart ska vi tända grillen och grilla lite oxfilé till kvällen och går mitt magont över ska jag ta ett glas rosévin och njuta av den underbara vårkvällen. Drack rosevin för första gången förra veckan hos min syster och jag hade för för mig att det skulle vara sött och sliskigt men det var riktigt gott!

Kram/Malin

Uppdatering: det blev inget glas vin, det fick bli en Imodium istället. Nu hoppas jag en god natts sömn hjälper, för i morgon står det trädgårdsarbete på schemat.

3 kommentarer:

Vardagligating sa...

Vad bra att du kunde genomgöra loppet även fast du har haft ont och att du fick känningar under loppet. Bra gjort! Nu vet du inför Varvet att dricka ordentligt. Jag brukar se till att dricka bra dagen innnan, och inte så jättemycket på själva dagen för då blir jag så kissnödig.=) Men det är ju olika för alla. Lycka till!

Fina bilder du fått till på crossbanan!

Kram

Enkelt sagt sa...

Vätskebälte kanske kan vara nåt?
http://www.perfekta.nu/
Vår granne som springer marathon använder sådant.
Bra gjort att du klarade loppet! Se sen till att vila sista veckan inför Varvet. Som vår ovan nämnda granne sa som kört riktigt hårt nu inför Sthlm marathon, man kan inte träna ikapp sista veckan innan ett lopp utan då är det bättre att vila eller bara köra väldigt lugnt.
Kram Sofie

Viktkamp sa...

Lycka till på göteborgsvarvet, ska upp och heja på en vän som ska springa =) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...