fredag 1 april 2011

En bra eller dålig idé?

Hej på er!

Längesen sist, vardagarna bara susar förbi och helgerna ska vi inte tala om. Jag kom ihåg när min pappa sa när jag bodde hemma och gick i skolan"måndag, tisdag och fredag." Jag kunde inte fatta vad han menade med det, men nu gör jag det!

Jag såg denna härliga bild i Expressen och kom på att vårt runda pelarbord kommer att bli över när barnens pysselrum blir klart. Jag blev sugen att testa hur det skulle se ut i vår gigantiska hall. Med lite hjälp av barnen rullade vi ihop den stora mattan som legat i hallen i alla år. Bryr er inte om mattan som ligger under bordet, det var den enda neutrala matta här hemma som passade hyfsat på golvet.

Det ska upp nya tavlor på väggarna.

Så till min fråga, är det väldigt konstigt med bordet i mitten av hallen? I många amerikanska filmer brukar de ha ett hallbord i mitten med fina snittblommor.


Uppdatering: jag har tagit bort bordet och mattan. Problemet med vår hall är att jag och maken var så dumma att vi la in klinkers i hela rummet (och färgen är inte den snyggaste) och inte bara precis vid dörren. Jag vill hellre ha parkettgolv, det blir så mycket eko i hallen. Tror ni parkettgolv går att lägga ovanpå klinkers eller måste den tas bort?

4 kommentarer:

Vardagligating sa...

Tycker att det var fint med bordet i mitten av hallen. Men kanske inte så praktiskt om barnen vill leka där, fast det kanske de inte gör?

Kram

Anonym sa...

Mycket snyggt med bordet i hallen.

Man kan lägga flytande golv direkt på klinkers,dvs. parkett, se bara till att ha dämpande imellan.

Susanna sa...

Nu har jag funderat så länge så du ändrat dig själv ser jag :D På ett sätt gillade jag det, men å andra sidan såg det kanske litet ut. Bordet alltså. Men jag fick också precis som du tankar till amerikanska filmer :). Beträffande golvet vet jag inte alls, men fråga i en golvaffär!

Kram, Susanna

Norwaystyle sa...

Jeg syntes det var fint. Du er heldig som har en så stor hall. Det må være hyggelig å komme hjem og bli ønsket velkommen av vakre og velduftende blomster på bordet i hallen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...