söndag 4 januari 2009

Tvrum del 1





Tänkte visa er vad som hänt här hemma idag. Det var meningen att jag skulle måla golvlister, men maken var sugen på att börja sätta upp panel, så mina golvlister fick vänta, inte mig emot.
På några timmar försvann den hemska väggmålningen. Bakom panelen ligger årets första nummer av vår lokaltidning. Kan vara kul om väggen någon gång tas ner om 100år eller så. *ler*
Rummet blev mycket ljusare fast panelen inte är målad. Det kommer bli bra när allt är klart. Jag hoppas maken har satt upp panelen ordentligt för det knirrar och knakar lite om den ikväll. Det vore inte så kul att vakna av att all panel trillar ner.
Jag skulle börja kvistlacka ikväll men den lacken som vi hade hemma hade nog blivit för gammal, för när jag började måla på en kvist så blev det som en tjock gegga. Så imorgon får jag bege mig till färgaffären för att köpa ny och spana lite efter tapeter. Jag vet inte om jag vill ha tapeter eller målade väggar på de övriga tre väggarna.

6 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint det blir!

Kul om någon hittar tidningen :-D

Kram Lina

Eddan sa...

Jag kan komma och hjälpa dig att kvistlacka ;-) - jag har lackat härhemma nu så att jag nästan har träningsvärk :-)!
Vad mysigt med liggande panel. Jag bearbetar min make lite då och då för att jag är sugen på det i sovrummet.
Ska bli intressant att se hur det blir när det blir färdigt.
Kul med tidningen förresten - det skulle man kanske ta och "härma".

Må så gott! Kram från Anette

Anonym sa...

det kommer bli riktigt fint. Wn liten undran, är det råspont, vanlig panel eller pärlspont?

Kram

Anonym sa...

Det blir säkert fint när det blir klart! Spännande!

Kram/Carina

Ett hem på landet sa...

Kommer att bli så fint! Förstår att du var trött på väggmålningen!
KRAM

Anna sa...

Kommer att bli ursnyggt med den liggande panelen! Men jag tycker nog ändå att väggmålningen var ganska "maffig". :-)

//Truffles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...