fredag 2 januari 2009

God fortsättning på det nya året 2009 vill jag passa på att önska . Det känns skönt att januari månad nu har börjat och vi snart kan märka skillnad på att det blir lite ljusare ute på eftermiddagarna. Vi har haft några fina vinterdagar med sol, minusgrader och gnistrande rimfrost. Jag och vår hund Alfons var ute på en riktigt skön långpromenad i solskenet tidigare idag.
På vårt köksbord står en härlig bukett med vita krispiga tulpaner. Jag brukar inte köpa så mycket blommor att ställa på vårt köksbord men några buketter med tulpaner brukar jag lyxa till med varje år.
Så här ser det nu ut i vårt garage. Vi har ett litet projekt på gång här hemma. Vi ska sätta panel på en vägg i vårt tvrum. På den väggen finns idag en väggmålning från 1957 som jag aldrig har gillat. Den föreställer en solnedgång över Axamo. Den är röd, lila och gul. *ryser* Jag har velat måla över den i många år men maken har inte gått med på det. Nu har vi kompromissat, vi sätter upp liggande panel över den istället. Då finns den kvar där under om jag plötsligt en dag skulle komma på att jag tycker den är fin, vilket inte är så stor chans men ändå. Jag måste erkänna att panel nog kommer blir finare än bara vitmålad vägg. Ibland är det bra med en envis make *ler*

3 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Ja panel är ju så fint! Det ska bli kul att se hur det blir. Det kommer att bli så stor skillnad, mot det bättre :-)

Kram Lina

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åh vad spännande!! Det kommer bli jättefint!! Ja, det var tur att ni kunde kompromissa då :-D.

Ha det toppen!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul! Det kommer att bli jättebra:)
Kram och god fortsättning.
/Lallis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...