torsdag 8 januari 2009



Jag har städat ut julen, jag började faktiskt redan på trettondagsafton, så tidig har jag nog aldrig varit. Nu är det bara granen som ska bäras ner till källaren (ja det är en plastgran) och adventsljustakarna i tvättstugan som finns kvar. Jag vill inte ta ner dem ännu för jag behöver skaffa några andra små lampor att ha där istället. Vet inte riktigt vad jag vill ha ännu. Tjugondag Knut är inte förrän på tisdag så jag kan med gott samvete ha dem kvar.
Mina zinkhus har jag kvar för de tycker jag passa bra till det vita som nu dominera igen hemma.

Min lilla pinnsoffa i köket har fått lite vårkänslor. Den fina God Jul-kudden som legat där i jul har fått flytta in i linneskåpet och nu ligger det istället en kudde i ljuva pasteller sydd i lappteknik. Jag köpte den förra året på Tradera, har för mig att den är från Ib Laursen.

I tvrummet har jag börjat att dra ner tapeter, ska ta bort ända in till betongväggen. Det är rena rama tapethistoria. Det är kul att se vilka tapeter som har suttit på väggarna innan. Den andra tapeten som sattes upp var en grå tapet med vita ränder. Den hade de satt upp så att ränderna ligger vågrätt. Nu förstår jag varför jag har kunnat se vågräta tapetskarvar. Jag har börjat att ta ner tapeterna med hjälp av en spackelspade och det som inte vill släppa då ska jag ånga ner med en ångmaskin som jag lånat av målaren.

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt skön helg.
kram Lallis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...