torsdag 3 juli 2008

Semester

Idag har jag varit och reserverat en pinnsoffa (mintgrön!!!), som ska få flytta in i vårt "bibliotek" när den målats om. Jag föll för soffan dirket när jag såg den. Soffan är väldigt enkel i modellen det gillar jag och så var det rätt pris också! Jag har snart fyllt hela vårt garage med möbler som ska målas om. Jag skulle bara slipa de två gråa Leksandsstolarna som jag fyndade. Men när jag stod med slipdamm på hela mig tyckte jag att då kunde jag likaväl slipa de andra fyra leksandsstolarna som vi har. De är vita visserligen, men lite slitna, så det behövdes göras. Nu är det en hel del möbler som ska målas. Sex stolar, ett soffbord, ett pelarbord och en pinnsoffa. Jag var och köpte färg i måndags, en stor burk! Det är tur att färgaffären har öppet hela sommaren, för det kommer att gå åt färg.

På söndag åker jag och barnen till västkusten på lite semester. Maken ska jobba en vecka till så vi ska passa på att träffa min syster och hennes barn och få lite miljöombyte.
Jag kommer att ta en liten bloggpaus för att ha semster med min familj, men återkommer snart med bilder på mina loppisfynd och målarprojekt.
Vem vet det kanske dyker upp en Före-bild på soffan innan vi åker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, du har verkligen att göra i sommar med alla målningsprojekt!

Ha en jättetrevlig resa!

Vävra keramik sa...

Trevlig semester! Ville bara tipsa att jag har en ny tävling om en drejad vitlöksrivare. Helen

Dagdrivaren sa...

Så många möbler du har köpt. Nu har ni verkligen fullt upp med att måla. Det ska bli spännande att se resultaten.

Handplockat sa...

Mums vad härligt att ha stundande västkustsemester framför sig =)

kul att ha hittat hit
ha det bäst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...