onsdag 6 juli 2011

Lite trädgårdsbilder

Rosor som jag fått av min syster för många år sedan,
tror jag fick tre plantor, men har bara en idag.
Jag vet inte vad det är för sort, gör du?

Lavendel, det är sommar!


Hmm, testade att fota utan autofokus, det gick inte så bra.

Övervintrad pelargon, Drottning Ingrid
Stjärnflockan verkar trivas.

Hej på er!

Visar lite bilder på vad som just nu blommar i min trädgård, älskar när det blommar! Får jag bara får lite mer tid och energi över så ska jag anlägga en stor gammeldags perennrabatt. Om man dessutom får tror trädgårdsexperterna så ger en rabatt där växterna är planterade tätt tätt minimalt med ogräsrensning, verkar toppen för att rensa ogräs är verkligen supertrist. Men blommor gör mig glad så att lägga ner några timmar på att gräva upp ett nytt land kan det vara värt eller vad tycker ni?
Fast först måste jag måla färdigt altanräcket och rensa de land som jag redan har innan jag gör fler!

Kram/Malin



2 kommentarer:

Noamaja sa...

Visst är det underbart när det blommar! Lavendel är en storfavorit för mig också!

Vet tyvärr inte vad rosen heter, är dålig på rossorter...Vacker var den i alla fall!

Stjärnflocka måste jag också införskaffa!

Ha det gott!

Kram,
A

Enkelt sagt sa...

Fina bilder och fina blommor.
Kram Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...