onsdag 24 juni 2009

Joggingrundan



Jag har tidigare skrivit att jag börjat motionera lite, då med morgonpromenader. Men efter några veckor kände jag för att testa att springa runt vårt motionsspår. Jag har testa att springa flera gånger men då sprungit på asfalt och det har inte mina knän klarat, men att springa i skogen på grusvägar går bra. Jag har nu under en dryg månads tid sprungit ca 3 gånger i veckan 3-4km och det har varit kul att märka att man klarar av att springa längre och längre sträckor utan att vara helt slut.
De två sista gångerna som jag varit ute och jag kört lite längre sträckor, det är svårt att bedömma hur mycket längre jag sprungit men kanske 1-2km längre än tidigare. Det är så kul när ens kropp svarar på träningen.
Jag springer runt en sjön där det finns ett friluftsområde med bla ett industrimusem. Jag har tänkt flera gånger att jag ska fota min joggingrunda men vill inte släpa på en kamera när jag ska springa och de gånger som jag har stavgått rundan så har jag glömt kameran. Så ni får hålla till godo med några bilder som jag hittade på kommunens hemsida.
Jag har inte varit ute på några morgonpromenader sen vi kom hem från Mallorca, jag var faktiskt ute och gick/sprang 3gånger på semestern. Det var helt underbart att vara ute när solen gick upp.
Jag tror helt enkelt att jag får skippa morgonpromenderna om mina knän och vrister ska hålla, jag och några arbetskamrater går alltid en snabb lunchrunda varje dag på ca 2,5-3km och innan jag åkte på semester så hade jag ganska ont i lederna, men att "träna" upp till tre gånger om dagen blev för mycket.

3 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Så vacker vattenkvarn! Vacker motionsrunda du har!

Tack för kommentaren i min blogg. Jo kakelugnen fungerar och används flitigt på vintern. Den ger så härlig värme.

Kram Lina

Marie sa...

Jätte fina bilder o så duktig du är som motionerar så mycket.
Kram Marie

Carina sa...

Det är så fint där runt Töllstorpasjön.. jag och Peter var och orienterade där i lördags, riktigt fint! Vad duktig du är!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...