torsdag 7 maj 2009

Pass!!!




Bilder lånade från http://www.ving.se/

Om drygt en månad ska jag och min familj åka på semester till Mallis. Det ska bli så underbart att slippa tänka på hushållssysslor och bara kunna slappa så gott det går med två barn på en hel vecka. Vi har köpt till All inclusive, jag vet av erfarenhet att det är supersmidigt att äta alla målen på hotellområdet. Barn uppskattar inte att gå runt och leta efter matställen och sen vänta i en evigheeeet innan maten står på bordet. Då är det bättre att gå ut och promenera i den ljumma kvällen efter maten istället.

Men för att kunna flyga behöver Jacob ett pass och att fota honom på polisstationen var en pärs! Jag hade misstänkt att det skulle vara svårare att fota Jacob än vad det var när vi fixade pass till Saga när hon var i samma ålder (2år) men att det skulle vara så här jobbigt trodde jag aldrig.
Kvinnan bakom disken tyckte vi skulle sätta honom i en matstol men han totalvägrade. Då försökte vi sätta honom på en hög pall, det gick inte heller så bra, han gallskrek och vägrade sätta sig ner. Då försökte vi att ha honom i knät. Vi skulle ha en vit handduk bakom honom för det är tvunget att vara en vit bakgrund. Men Jacob blev helt hysterisk och skrek "vill inte vara här" "vill inte ha handduken"
De andra som satt och väntade på polisstationen hade nog ganska roligt åt mig och maken som flyttade Jacob från det ena knät till det andra medan han höll på att skrika som en stucken gris. Till slut blev det ett kort som blev hyfsat. Jag syns lite i bakgrunden men de sa att det ska inte vara någon fara. De sa att vi fick förklara att det var helt omöjligt att fota Jacob så därför blev inte kortet bättre. Kanske tur att vi inte ska resa till Kina utan till Mallorca.
Jag skulle också ha ett nytt pass, har inte skaffat något nytt sen vi gifte oss för snart tre år sedan. Vi kommer att vara borta på vår bröllopsdag, blir som en andra bröllopsresa.
Jag fick lämna fingavtryck också, det är tydligt något som kommer att finnas på alla nya pass.
Nu är det dags att få barnen pyjamas och få dem att varva ner, om en liten stund börjar vårt favoritprogram "Sjukhuset" på tv3.

6 kommentarer:

Min lya och jag sa...

Ja barn är ju för charmiga ;-)

Vad härligt med en utlandsresa, lite avis faktiskt....:-)

Ha det gott,kram Linda

Camilla sa...

Så härligt med semester! Vi var på Mallis/Alcudia 2005 och bodde på Sunwing (Vila Princessa) det var kanon! Hoppas ni får det riktigt toppen!

Carina sa...

Vad underbart att åka iväg på semester! Vad roligt me passfotograferingen... jobbigt när barnen inte vill. Tur att ni tillslut fick en hyfsad bild.=)

Kram/Carina

Enkelt sagt sa...

Puh, låter som en pärs! Det kortet måste jag få se! :) Kommer ihåg när A skulle få pass för två år sen, jag var själv med båda barnen på polisen och när vi väl var klara var jag helt genomsvettig (iofs inte så ovanligt när jag är ute med barnen...)! A ville inte alls sitta still och ta kort utan vile bara prata och gå till legobordet...
Kram

Marie sa...

Åh så avis jag blir, jag älskar Mallis. Tur att han fick pass till slut iaf :)
Kram Marie

Bella sa...

Underbart med semester. Vi ska inte åka förrän i september, och då behöver vi också pass till minstingen :-) Kommer med ihåg att det var lite meck till vår förra minsting för två år sen :-)

Kram och trevlig resa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...