lördag 31 maj 2008

Tvättstugan





























Jag har fått en ny hobby, nämligen att tvätta och torktumla!
Jag har haft en 4,5kg tvättmaskin i en tvättstuga i vår källare. Visserligen med nytt klinker på golvet och vit färg på väggarna. Men att släpa tvätt och barn upp och ner för en brant trappa är inget kul. Och av någon anledning samlas massor med skräp i en källartrapp. Ni som har barn vet att det blir en hel del att tvätta och även. Nu har jag fina nya 7kgs tvättmaskin och torktumlare från Husqvarna, vilket underlättar en hel del. Den nya tvättstugan ligger dessutom på första våningen så barnen kan vara med på ett mycket enklare sätt. I ett av skåpen har jag en infälldbar strykbräda, känns väldigt lyxigt.
Inredningen är från Ikea, skåpen är Ståt vit. Tvättbrädan är ett loppisfynd för 20kr som fått vit färg på sig. Tvättmedelsburkarna är köpta på Balders Hage i Göteborg förra sommaren.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jättefin tvättstuga. Tack för inspirationen!

Mamma Anka sa...

Åh, vad avis jag blir! Vilken underbar tvättstuga! Förstår att du fått en ny hobby.
Längtar tills mitt tork/strykrum blir klart.
Fin pion, jag har också en rosa pion som jag försöker följa...

Anna sa...

Jättefin tvättstuga du fått. Den ser så otroligt öppen och stor ut!

Å pioner hoppas jag på många i vår trädgård så småningom...

//Truffles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...